SØRE TRYSIL UTMARKSLAG
Utmarkslag i Trysil; 54 % økning i omsetning på småviltjakt med riktige grep.
Søre Trysil Utmarkslag (STUL) har deltatt i et prosjekt ledet av INNO-UT AS for å få en gjennomgang av sine produkter og rutiner.
Utfordring
Prosjektet "Næringsutvikling basert på høstbare viltressurser i Innlandet" har tatt utgangspunkt i Landbruk- og matdepartementets (LMD) handlingsplan som peker på verdiskapingspotensialet i forbindelse med jakt. For å lykkes er det viktig å gjøre de riktige grepene.
Løsning
Vi har foretatt en full gjennomgang av produktene og kommunikasjons- og markedsføringskanalene hos STUL for å optimalisere disse til kundesegmentet og møte de behovene som ligger i markedet.
Effekt
De tilpasninger og endringer som STUL har gjort basert på samarbeidet med oss har økt omsetningen fra salg av småviltkort med 54%.
-: «Tusen takk for hjelpen vi har fått 🙂 Veldig nyttig prosjekt for vår del, vi har fått et løft som følge av jobben som er gjort 🙂👍»
-: «Det er tydelig at grepene som er gjort mht. prismodell (særlig for dagskort), produktforbedring og markedsføring i sosiale medier har gitt effekt»
// Runa Skyrud, Styreleder Søre Trysil Utmarkslag.
Finansiering
Prosjektet er finansiert av Innlandet fylkeskommune.