Skip to main content Skip to footer

SØRE TRYSIL UTMARKSLAG

Utmarkslag i Trysil; 54 % økning i omsetning på småviltjakt med riktige grep.

Søre Trysil Utmarkslag (STUL) har deltatt i et prosjekt ledet av INNO-UT AS for å få en gjennomgang av sine produkter og rutiner.

Utfordring

Prosjektet "Næringsutvikling basert på høstbare viltressurser i Innlandet" har tatt utgangspunkt i Landbruk- og matdepartementets (LMD) handlingsplan som peker på verdiskapingspotensialet i forbindelse med jakt. For å lykkes er det viktig å gjøre de riktige grepene.

Løsning

Vi har foretatt en full gjennomgang av produktene og kommunikasjons- og markedsføringskanalene hos STUL for å optimalisere disse til kundesegmentet og møte de behovene som ligger i markedet.

Effekt

De tilpasninger og endringer som STUL har gjort basert på samarbeidet med oss har økt omsetningen fra salg av småviltkort med 54%.

-: «Tusen takk for hjelpen vi har fått 🙂 Veldig nyttig prosjekt for vår del, vi har fått et løft som følge av jobben som er gjort 🙂👍»

-: «Det er tydelig at grepene som er gjort mht. prismodell (særlig for dagskort), produktforbedring og markedsføring i sosiale medier har gitt effekt»

      // Runa Skyrud, Styreleder Søre Trysil Utmarkslag.

Finansiering

Prosjektet er finansiert av Innlandet fylkeskommune.

Dette nettstedet benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. Informasjonskapslene blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av nettstedet. Du kan fortsette å bruke dette nettstedet som vanlig hvis du godtar dette.